טיפ היום #46 – השתמשו בפרמטרים של UTM בשיווק שלכם

תהיתם פעם איך לעקוב ביעילות מאיפה מגיעה התנועה לאתר שלכם? איזה פרסום עובד לכם הכי טוב?
הכירו את הפרמטרים של UTM – מפת הדרכים הדיגיטלית שלכם להצלחה!

UTM, קיצור של Urchin Tracking Module, היא דרך פשוטה אך רבת עוצמה להבין את המסע של הקהל שלכם לאתר שלכם.

UTMs הם תגים שאתם מוסיפים לכתובות האתרים שלכם.
כאשר מישהו לוחץ על קישור הכולל תגי UTM, תוכלו לראות בדיוק מאיזה פלטפורמה, קמפיין או מודעה הביאו אותו לשם.

המשמעות היא שאם אתם מפעילים מסעות פרסום מרובים בפלטפורמות שונות, UTMs תאפשר לכם לאתר במדויק מה עובד ומה לא.

הנה כמה מהיתרונות של שימוש בתגי UTM:

1. מעקב אחר האפקטיביות של מאמצי השיווק שלכם.
2. לבצע אופטימיזציה של הוצאות הפרסום שלכם ע״י השקעה רבה יותר במקורות בעלי ביצועים גבוהים.
3. השגת תובנות עמוקות יותר לגבי העדפות הקהל שלכם והתנהגויותיו.

בקיצור, תגי UTM עוזרים להפוך את אסטרטגיות השיווק שלכם לחכמות וממוקדות יותר.
בין אם זה דף נחיתה, מכירת מוצר או קורס דיגיטלי, *הבנת מקורות התנועה שלכם יכולה לשפר משמעותית את הנוכחות והמכירות שלכם באינטרנט*.


קבלו מדריך פשוט איך גם אתם תוכלו להשתמש בתגי UTM בצורה הקלה ביותר:

1. הבינו את סוגי פרמטרי ה-UTM הקיימים:

תגי UTM מורכבים מחמישה מרכיבים עיקריים:
מקור (source) – למשל פייסבוק, גוגל, ווטסאפ, ניוזלטר
אמצעי (medium) – למשל מחיר לקליק, באנר, דוא״ל
שם קמפיין (campaign) – למשל, מבצע_אביב, ריטרגטינג, השקת_קורס
מונח (term) – מילות מפתח רלוונטיות
תוכן (content) – סוג התוכן בכל מודעה

אלמנטים אלה יעזרו לכם לעקוב מאיפה התנועה מגיעה, איך היא מגיעה אליכם ולאילו מסעות פרסום היא משויכת.

2. הוסיפו תגי UTM לכתובת האתר הרצויה:

את הפרמטרים של ה-UTM הרצויים (לא חייב את הכל) יש להוסיף מיד אחרי כתובת האתר ע״י הוספת סימן שאלה והפרדה של הפרמטרים באמצעות &.

לדוגמה:
yourwebsite.com/
?utm_source=whatsapp&utm_campaign=february_promotion&utm_content=group1

יש לכתוב את הנתונים אחרי הסימן = באנגלית או בעברית ללא רווחים. ניתן להשתמש ב – או _ במקום רווח.

3. השתמשו בכלים ליצירת UTM:

כדי למנוע שגיאות, השתמשו בכלים חינמיים כמו Google’s Campaign URL Builder:
https://ga-dev-tools.appspot.com/campaign-url-builder/

פשוט מלא את הפרטים עבור כל פרמטר, והכלי יפיק עבורך את כתובת האתר המתויגת ב-UTM.

4. הטמיעו כתובות URL מתויגות UTM:

פרסמו את כתובות האתרים האלה במודעות, בפוסטים במדיה החברתית שלכם או בכל כלי שיווקי שבו תרצו לעקוב אחר מקורות תנועה וביצועי מסע הפרסום.

5. נתחו את התוצאות:

השתמש בפלטפורמות ניתוח כמו Google Analytics כדי לראות כיצד משתמשים מקיימים אינטראקציה עם כתובות האתרים שלך המתויגות ב-UTM.
בידקו אילו מסעות פרסום, מקורות או אמצעים מניבים את התנועה וההמרות הרבות ביותר.

נ.ב-
זוכרים את טיפ #3?
המלצנו לכם להתקין את התוסף PixelYourSite באתר שלכם בעזרתו תוכלו לראות בכל רכישה בדיוק מאיפה הלקוח הגיע.
כעת תוכלו גם לראות בכל רכישה את כל תגי ה-UTM המוסברים בטיפ זה, להבנה טובה יותר מאיפה מגיעים רוב הלקוחות המשלמים שלכם.

הירשמו לקבלת טיפים חדשים למייל שלכם

רישום לטיפ היומי

התחברות מהירה
באמצעות לינק חד פעמי

שלחו לי לאימייל

שלחו לי לטלפון

סקולילנד