יוצא לי להתקל מדי פעם בעמודי נחיתה שמי שיצר אותם שכח או השאיר בכוונה את ההדר העליון (התפריט הכללי של האתר והלוגו) ואת הפוטר התחתון (לרוב תפריט וקישורים לרשתות חברתיות).
חשוב להבין שמטרת עמוד הנחיתה היא להציג ללקוח הצעה עם הנעה לפעולה אחת (לרוב הרשמה או רכישה) ולוודא שאין שום הסחות דעת מלבד ההנעה לפעולה הרצויה וכאשר ההדר והפוטר מופיעים בעמוד, אז הלקוח יכול לנטוש את העמוד ולעבור לעמודים אחרים בתפריט שלכם וככה אתם תאבדו את הלקוח.
הנה כמה מהיתרונות בהסרת ההדר והפוטר מעמוד נחיתה-
1. מיקוד ובהירות:
ללא הסחת דעת של תפריט האתר, מבקרים יכולים להתרכז במסר או בהצעה הראשית של דף הנחיתה.
גישה ממוקדת זו נועדה להדריך משתמשים לעבר פעולה ספציפית, כגון הרשמה או רכישה.
2. המרות מוגברות:
על ידי ביטול אפשרויות הניווט, דפי נחיתה יכולים להגדיל ביעילות את שיעורי ההמרה.
המבקרים אינם מתפתים ללחוץ ולעבור לחלקים אחרים באתר, מה שמשאיר אותם מעורבים בתוכן ובקריאה לפעולה הרצויה בדף הנחיתה.
3. עיצוב פשוט יותר:
עיצוב נקי ולא עמוס לרוב מושך יותר מבחינה ויזואלית וקל יותר למשתמשים לניווט.
הסרת אלמנטים מיותרים כמו הדר עליון ופוטר תחתון יכולה ליצור חווית משתמש פשוטה ומשפיעה יותר.
הפעולה של הסרת ההדר והפוטר בעמוד ספציפי היא מאוד פשוטה, וניתן לראות הסבר לביצוע בעמוד הזה.
אופציה נוספת ומעניינת היא כן להשאיר את ההדר בעמוד הנחיתה אבל לדאוג שהתפריט שמופיע יקשר לאזורים בתוך העמוד עצמו ולא יגרום ללקוח לצאת לעמוד חיצוני (נעשה לזה טיפ נפרד).