הידעתם ששימוש בשיטות תמחור פסיכולוגיות יכול לשפר משמעותית את ההמרות והמכירות באתר שלכם?
הטיפ של היום מתעמק בחמש אסטרטגיות יעילות להשפעה פסיכולוגית על התפיסה וההתנהגות של הצרכנים-
1. הסירו את הפסיק במספרים של אלפים:
הסרת הפסיק במחירים באתרי מסחר אלקטרוני (למשל, הצגת ₪1499 במקום ₪1,499) הוא מהלך אסטרטגי לייעול ההצגה החזותית של המחירים, ובכך להגביר את חווית המשתמש ולהגדיל את המכירות. אסטרטגיית תמחור זו גורמת למחיר להראות זול יותר, מה שיכול להיות יעיל במיוחד בשיפור תפיסת הערך בקרב הלקוחות ובהגדלת המכירות. תמחור פשוט ללא פסיקים עשוי להיראות פחות מאיים ויכול לעזור ללקוחות לקבל החלטות רכישה מהירות יותר על ידי הפחתת המחסום הפסיכולוגי הקשור לפריטים במחירים גבוהים יותר.
2. הסירו אפסים מיותרים:
הסרת אפסים במחירים באתרי מסחר אלקטרוני יכולה להיות אסטרטגיית תמחור עדינה אך יעילה שמטרתה לגרום למחירים להיראות נמוכים יותר ומשתלמים יותר, מה שיכול להגביר את המכירות. גישה זו כוללת הצגת מחירים ללא האפסים או העשרונים המיותרים כאשר אין בהם צורך (למשל, הצגת ₪20 במקום ₪20.00). מצד שני, במידה והמוצר שלכם בהנחה אז מומלץ להציג את המחיר המקורי עם האפסים כדי לגרום למחיר להיראות יקר יותר כך שהחיסכון שהלקוח יראה גדול יותר.
3. שימוש במספרים עגולים:
הפסיכולוגיה של התמחור מראה שסוג התמחור (מספרים מעוגלים לעומת לא מעוגלים) יכולה להשפיע על התנהגות הצרכנים בהיתבסס על אופי הרכישה. מחירים מעוגלים (כגון ₪10, ₪20) הם בדרך כלל יעילים יותר עבור רכישות רגשיות מכיוון שהם פשוטים יותר ובכך מעובדים מהר יותר ע״י המוח, מה שגורם להם להרגיש “נכונים” יותר עבור רכישות רגשיות. לעומת זאת, מחירים לא מעוגלים (כגון ₪9.99, ₪19.97) נוטים להיות יעילים יותר עבור רכישות רציונליות, שבהן הצרכנים נחשבים יותר ממוקדי פרטים ואנליטיים. התפיסה היא שמספרים לא מעוגלים מצביעים על עסקה או הנחה, ומעודדים החלטות מחושבות יותר, מונעות מחשבה. לפיכך, מומלץ להציג מחירים מעוגלים עבור מוצרים המכוונים לקנייה דחופה או רכישות רגשיות ומחירים לא מעוגלים עבור פריטים שסביר שהצרכנים יבדקו או ישוו בקפידה.
4. השתמשו במספרי הקסם 7 ו-9:
השימוש במספרים 7 ו-9 בתמחור, במיוחד באתרי מסחר אלקטרוני, נטוע עמוק בפסיכולוגיית התמחור. מספרים אלה משמשים לעתים קרובות בסוף המחיר (למשל, ₪9.99 או ₪19.97) כחלק מאסטרטגיית תמחור, שלדעתה גורמת למחירים להיראות נמוכים ממה שהם בפועל, ובכך מגדילה את המשיכה לצרכן ואת הסבירות לרכישות. טכניקה זו, המכונה תמחור פסיכולוגי, ממנפת את תפיסת הצרכן, גורמת למוצר להיראות זול ואטרקטיבי יותר מכיוון שהמחיר אינו מתעגל כלפי מעלה למספר השלם הקרוב ביותר. המשמעות של 7 ו-9 בפסיכולוגיית התמחור נעוצה ביכולתם להשפיע בעדינות על החלטות רכישה, שכן הם יוצרים תפיסה של ערך או הנחה מבלי להשפיע באופן משמעותי על המחיר בפועל. בעלי פלטפורמות מסחר אלקטרוני מנצלים את המספרים הללו כדי לייעל המרות ולעודד מכירות, בהתבסס על מחקר מקיף ובדיקות A/B המאשרות את יעילותן במשיכת לקוחות ובשיפור ביצועי המכירות.
5. הסירו את סימן המטבע:
הסרת סמל המטבע באתרי איקומרס עשויה להפחית את “כאב התשלום”, שעלולה להגביר את להיטות הקונים באתר האינטרנט שלך. ביטול סמל המטבע עשוי להגביר את ההמרות על ידי כך שהפריטים ייראו פחות יקרים. עם זאת, חשוב להשוות בין שני התרחישים, מכיוון שהשמטת סמל המטבע לא עשויה להיות מועילה אם המחיר הופך מעורפל בגלל ספרות מוגזמות או מידע על המוצר שמסביב.