יצא לכם פעם לבקר בעמוד נחיתה למוצר או שירות שעניינו אתכם וחיפשתם בכל העמוד פרטים על המחיר ופשוט לא מצאתם? האם עזבתם את העמוד ולמעשה ויתרתם על המוצר או שהשארתם פרטים כדי לדבר עם נציג רק כדי שיגיד לכם את העלות?
אחד הנושאים הכי שנויים במחלוקת בהצגת מוצר/שירות בעמוד נחיתה זה האם להציג ללקוח את המחיר מראש או רק בשיחה טלפונית.
מצד אחד אי הצגה של המחיר יכול לגרום ללקוח פשוט לנטוש את העמוד ולהפסיק להתעניין במוצר שלכם ומצד שני לגרום ליותר לידים סקרנים להשאיר את הפרטים שלהם וכל אחד מהם יצטרך לעבור דרך איש מכירות כדי לגלות על המחיר ומן הסתם מטרת איש המכירות זה לגרום לסגירות שזה טוב לעסק אבל ללקוח המתעניין זה יכול להלחיץ מאחר ואולי המחיר של המוצר גבוהה משמעותית ממה שתכנן לשלם וכך גם הלקוח וגם איש המכירות ביזבזו זמן יקר שיכל להיחסך רק אם המחיר פשוט היה מופיע באתר.
אני חושב שלכל עסק שווה לבדוק ברמה האסטרטגית מה עובד לו יותר טוב ובאיזה דרך העסק שלו מרוויח יותר.
ברמה האישית אני לא אוהב שמכריחים אותי להשאיר פרטים רק כדי לגלות את המחיר (או טווח מחירים) ולכן באופן קבוע ברגע שאני מגיע לעמוד עם שירות או מוצר שאין בהם מחיר, אני פשוט נוטש את העמוד וגם מבטל מודעות ריטרגטינג של אותו העסק. אבל זה רק אני
יתרונות של הצגת המחיר:
1. הצגת מחירים בבירור יכולה לבנות אמון עם לקוחות פוטנציאליים על ידי מתן תשומת לב לעלויות.
2. כאשר המחירים גלויים, סביר יותר שהלידים שנוצרו יהיו כשירים ומעוניינים במוצר או בשירות בנקודת המחיר הנתונה.
3. זה חוסך זמן הן לעסק והן ללקוח, מכיוון שהוא מסנן את מי שלא מעוניין בהתבסס על המחיר.
חסרונות של הצגת המחיר:
1. הצגת מחירים יכולה להגביל את היכולת להתאים אישית את התמחור על סמך צרכי הלקוח או שינויים בשוק.
2. לקוחות פוטנציאליים עלולים לתייג את המוצר או השירות כיקרים מדי לפני שהבינו את ערכו.
3. מתחרים יכולים לראות בקלות את התמחור שלך ועלול להפחית את התעריפים שלך.
יתרונות של אי הצגת המחיר:
1. אי פירוט מחירים יכול להוביל ליותר פניות, מה שנותן לך הזדמנות ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ישירות.
2. היא מאפשרת גמישות בתמחור ויכולת להתאים עלויות על סמך צרכי הלקוח או היקף העבודה הבודדים.
חסרונות של אי הצגת המחיר:
1. לקוחות עשויים לראות בחוסר התמחור חוסר שקיפות, שעלול לפגוע באמון.
2. אי רישום מחירים עלול להוביל לעלייה בפניות מלקוחות שאולי אינם נמצאים בשוק היעד או בטווח המחירים שלך.